HelpCenter
HelpCenter
HelpCenter
Mijn bestelling
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen?
Heb je geen orberbevestiging ontvangen?
– Controleer eerst je SPAM-map. Orderbevestigingen worden verzonden door geautomatiseerde systemen en
komen vaak in de SPAM-map terecht.
– Als je geen orderbevestiging hebt ontvangen, heb je misschien een verkeerd e-mailadres ingevoerd.
Schrijf ons op kontakt@pixiform.nl en we zullen snel nagaan of je bestelling is verwerkt en je zo nodig een nieuwe
orderbevestiging sturen.
Kan ik extra producten toevoegen aan mijn bestelling?
We kunnen gemakkelijk producten aan je bestelling toevoegen waarvoor je al toestemming hebt gegeven, als je bestelling nog niet verzonden is.
Je ontvangt van ons een betaallink en zodra je hebt betaald, voegen we de extra producten toe aan de bestelling. Neem contact met ons op via kontakt@pixiform.nl en we zullen er alles aan doen om de extra producten bij je bestelling mee te sturen.
NB: Het toevoegen van extra producten aan je bestelling kan een kleine vertraging veroorzaken, omdat we de extra
producten vaak moeten produceren.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, dat kan - als de bestelling nog niet verzonden is.
Stuur ons een e-mail naar contact@pixiform.nl met als onderwerp: "annuleren" of bel +45 88 44 71 60 - en we annuleren de
bestelling. Als we je pakket al hebben verzonden voordat we je e-mail hebben ontvangen, mag je het natuurlijk op
eigen kosten naar ons terugsturen.
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je je bestelling nog niet hebt ontvangen.
Als je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je kort daarna een orderbevestiging en als we de artikelen hebben
gepakt en je pakket door GLS is opgehaald, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail en eventueel sms als
je je mobiele telefoonnummer hebt opgegeven. Vervolgens ontvang je nog een e-mail met het track & trace-
nummer van je pakket, dat je kunt volgen op de website van GLS.
1. Controleer je orderbevestiging om er zeker van te zijn dat je je naam en adres correct hebt ingevoerd.
2. Als je geen orderbevestiging hebt ontvangen, heb je dan het juiste e-mailadres opgegeven? Controleer ook je
SPAM-map.
3. Controleer of je een artikel hebt besteld dat "pre-order" is. Als je een pre-order artikel hebt besteld, wordt je
bestelling eerst verzonden vanaf de aangegeven datum.
4. Als je een ontvangstbevestiging hebt ontvangen, kun je deze volgen op de website van GLS.
We verzenden ALLE pakketten verzekerd met GLS, dus je kunt je pakket opzoeken en zien hoe ver het is.
Als de bovenstaande punten niet het probleem zijn, stuur ons dan een e-mail op kontakt@pixiform.nl - we helpen je
graag.
Levering
Afleverings-proces
Nadat u een bestelling heeft geplaatst, beginnen wij deze klaar te maken voor verzending, normaal gesproken duurt dit 1 werkdag.
Zodra de bestelling gereed is voor verzending, ontvangt u van GLS een e-mail met trackinginformatie.
GLS zal uw bestelling bezorgen op de manier die u tijdens het afrekenproces heeft gekozen.
Als u heeft gekozen voor particuliere thuisbezorging, en u bent niet thuis op het moment dat GLS uw bestelling probeert af te leveren, dan zal GLS 1 van de 2 dingen doen.
1. Neem contact met u op via mijn sms-berichten om een nieuwe bezorging te regelen
2. Neem per sms contact met u op om u te laten weten in welk afhaalpunt u uw bestelling kunt ophalen.
Als er problemen zijn met de levering, kunt u contact met ons opnemen per telefoon of e-mail (zie onderaan de pagina), of als het een kwestie is die GLS moet oplossen, kunt u ook rechtstreeks contact met ons opnemen.
Wat zijn de verzendkosten?
Al onze zendingen worden met GLS rechtstreeks op uw adres afgeleverd.
De prijs voor bezorging bij bestellingen onder de € 199,- - € 5,- per stuk volgorde
De prijs voor bestellingen boven € 199 - Gratis levering
Bestellingen tussen Kerst en Nieuwjaar - en daarna!
Wegens een iets verminderde capaciteit tussen Kerstmis en Nieuwjaar, vragen we je rekening te houden met een
levertijd van ten minste 5-7 werkdagen. We zijn een kleine webwinkel en onze lieve collega's genieten tussen Kerst
en Nieuwjaar een paar vrije dagen met hun gezin. We hopen op jullie begrip voor de iets langere levertijd dan
normaal.
We werken zo hard als we kunnen na Nieuwjaar om alle meubels naar onze klanten te sturen. Aangezien er een grote
achterstand is als gevolg van de feestdagen, duurt het wat langer dan normaal.
Als je vragen hebt over de status van je bestelling, kun je altijd schrijven naar
contact@pixiform.nl
Prijsmatch en kortingscodes
Kan ik 2 kortingscodes gebruiken voor dezelfde bestelling?
Nee, dat kan niet. Je kunt maar één kortingscode per keer gebruiken.
Werken jullie samen met kortingssites?
Wij werken niet samen met kortingssites en zij hebben geen geldige codes van ons ontvangen.
We doen af en toe aan promoties met onze partners, maar niet met aanbieding- en kortingssites.
Ik heb een kortingscode van een kortingssite voor jullie?
Dan is het zeer waarschijnlijk geen geldige kortingscode
Doet PixiForm aan prijsmatching?
We maken onze eigen unieke meubels die nergens anders worden gemaakt. Daarom zal niemand anders precies
hetzelfde meubelstuk hebben. Leertorens zijn bij ons ook anders dan bij andere fabrikanten, dus we doen ook niet
aan prijsmatching op leertorens.
Andere webwinkels verkopen jullie meubels goedkoper?
Als je andere webwinkels in binnen- of buitenland ziet die de meubels van PixiForm goedkoper verkopen dan
wij, neem dan contact met ons op, want het is hoogstwaarschijnlijk een scam site die probeert je geld
afhandig te maken. Schrijf naar contact@pixiform.nl
Kortingscode voor PixiForm.nl?
We hanteren zelden met kortingscodes, maar als we af en toe een kortingscode hebben, dan wordt deze in onze
nieuwsbrief vermeld of geplaatst op ons Facebook- of Instagram-profiel. ̈
Ik heb een kortingscode van een kortingssite voor jullie?
Dan is het zeer waarschijnlijk geen geldige kortingscode voor onze webwinkel. We doen af en toe promoties met
onze partners, maar niet met aanbieding- en kortingssites.
Ik ben vergeten mijn kortingscode in te voeren?
Wij kunnen dit eenvoudig voor je oplossen.
Stuur ons een e-mail naar contact@pixiform.nl en we zorgen ervoor dat je korting wordt verrekend.
Waar voer ik mijn kortingscode in?
Wanneer je in je winkelwagen bent, voer je gewoon je kortingscode in het veld "kortingscode/cadeaubon" in.
Klachten en retouren
Hoe lang heb ik recht op retour?
Je hebt bij ons een retourrecht van 30 dagen.
Je kunt onze meubels dus kopen zonder te hoeven stressen over een retourbeleid van slechts 14 dagen voor het geval onze meubels (tegen de verwachting in) toch niets voor jou waren.
Als je gebruikmaakt van je retourrecht, is onze enige eis dat de meubels ongebruikt zijn. Je kunt je meubels uit de doos en verpakking halen, maar bewaar het beschermende schuim en de kartonnen verpakking voor het geval je ze gaat terugsturen. Als de meubels tijdens het transport beschadigd zijn, betalen we niet het volledige bedrag terug.
Kan ik mijn retourpakket zelf bij jullie afgeven?
Nee, maar je bent altijd welkom om je pakket naar ons terug te sturen:
Pixiform
Torvegade 97,
7160 Tørring
Denemarken
Heeft u een klacht?
Wij accepteren elke klacht (over product, service en levering) op elk gewenst moment, telefonisch +45 88447160 of beter nog, per e-mail op contact@pixiform.nl.
Wij reageren binnen maximaal 2 werkdagen op elke klacht.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons
opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht
een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet
uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform
(https://ec.europa.eu/consumers/odr/)."
Moet ik zelf betalen voor het retourneren van artikelen?
Ja, retourzendingen zijn voor rekening van de koper, zie onze Algemene voorwaarden - tenzij schriftelijk anders met
ons is overeengekomen.
Je kunt bij ons retourlabel kopen met GLS tegen de volgende prijzen:
0-1 kg: €
1 - 5 kg: €
5-10 kg: €
10-15 kg: €
15-20 kg: €
Prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van wijzigingen. Als je meer dan 20 kg wilt retourneren, moet dit
worden verdeeld over meerdere pakketten. We geven je de definitieve prijs wanneer we van jou weten voor welke
producten je de verzending wilt kopen.
Kan ik mijn geld terugkrijgen voor mijn artikelen?
Ja, je kunt altijd je geld terugkrijgen voor je retourzending.
Schrijf ons gewoon eerst met de reden van je retour en je ordernummer binnen 100 dagen na de aankoopdatum
en als de artikelen in dezelfde staat zijn als toen je ze ontving.
Zodra we je artikelen hebben ontvangen, hebben we een verwerkingstijd van 2-5 werkdagen voor
retourzendingen en worden deze gecrediteerd op de creditcard of PayPal-rekening die voor de aankoop is
gebruikt. Als je het artikel bijvoorbeeld als cadeau hebt ontvangen en het bedrag zelf wilt hebben, hebben we
een schriftelijke bevestiging nodig van de persoon die het artikel bij ons heeft gekocht.
We storten je geld zo snel mogelijk terug. Het kan een paar dagen duren voordat je dit op je rekening kunt zien.
Vergeet niet contact met ons op te nemen als je vragen hebt op kontakt@pixiform.nl
Kan ik mijn geld terugkrijgen voor mijn artikelen?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de
overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of
een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het
herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld
schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt
hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe
niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw
uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan,
inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze
voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering)
onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van
uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw
bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug
met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u
uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen
kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen
hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar
gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14
dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld,
aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat
de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen
komen voor uw rekening.
Ons retouradres
Pixiform - Torvegade 97- 7160 Toerring - Denmark.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het
gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking
van de goederen vast te stellen.
Scholen, instellingen en bedrijven
Verkopen jullie aan bedrijven?
Ja, dat doen we uiteraard.
Je kunt bestellen via onze webwinkel en als je als instelling winkelt, sturen we je een elektronische factuur.
Grotere bestellingen? Stuur ons dan een e-mail naar contact@pixiform.nl en laat ons de aard van je bestelling
en factuurgegevens weten.
Verkopen jullie aan instellingen?
Ja, zeker weten.
We verkopen aan zowel openbare als particuliere instellingen, dus als je bijvoorbeeld een particulier kinderdagverblijf
bent, kun je ook bij ons bestellen voor grotere bestellingen, stuur dan een e-mail naar contact@pixiform.nl
Kan ik dealer worden?
Nee, we verkopen onze producten alleen rechtstreeks via onze website.
Cadeaubonnen
Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Je cadeaubon is over het algemeen 3 jaar geldig vanaf de aankoopdatum. Als je om wat voor reden dan ook de
geldigheid wilt verlengen, kunnen we dit eenvoudig doen. Neem gewoon contact met ons op.
Kan ik cadeaubonnen kopen voor PixiForm.nl?
Ja, zeker weten.
Je kunt je cadeaubon hier in de webwinkel kopen en het bedrag kiezen dat je wilt tot € 1.000.
Cadeaubonnen zijn 3 jaar geldig vanaf de aankoopdatum.
Nieuwsbrief
Ik wil me afmelden voor de nieuwsbrief
Je kunt je afmelden voor onze nieuwsbrief onderaan een verzonden nieuwsbrief, waar een link staat om je af te
melden.
Je kunt ook schrijven naar contact@pixiform.nl met "unsubscribe newsletter" en je e-mailadres en wij zorgen voor
de rest.
Ik wil me graag aanmelden voor de nieuwsbrief
Onderaan de website van onze webwinkel vind je een vak waarin je je kunt aanmelden voor onze nieuwsbrief. Als je je
aanmeldt, weet je als een van de eersten wanneer er speciale aanbiedingen of spannend nieuws op komst is.
Andere vragen
Worden jullie meubels goedkoper tijdens Black Week en Black Friday?
We kunnen het net zo goed nu al onthullen - goedkoper wordt het niet
PixiForm Black Friday en Black Week zullen onze meubels NIET 20-30% afgeprijsd zijn. We hebben altijd lage prijzen
die andere fabrikanten, wooncentra, meubelzaken, enz. Evenaren. Daarom zullen er geen Black Friday kortingen op
meubels zijn.
- We introduceren echter wel nieuwe meubels tijdens de week, en zoals altijd zal daar een scherpe introprijs op staan.
Dus wees niet zenuwachtig als je een van onze meubelstukken koopt vóór Black Friday, om het vervolgens goedkoper
te kunnen kopen op Black Friday, Black Week of Cyber Monday.
̈
- Dat vinden we wel zo eerlijk!
Recensies
Alleen klanten die geverifieerd zijn op ordernummer en emailadres kunnen een review plaatsen.
Onze productrecensiesectie is voor elk product geopend en we proberen elke recensie altijd binnen 24 uur goed te keuren.
Alle geverifieerde beoordelingen worden geplaatst, zowel positief als negatief. Als we de recensie ontvangen en een e-mail niet aan een bestelling kunnen koppelen, wordt de recensie niet geaccepteerd.
Voor geen beoordelingen op onze webpagina is betaald.
Er worden geen beoordelingen achtergehouden